sâmbătă, 3 martie 2012

Amintiri, aviatia romaneasca 1992

Aviatia romaneasca in 1992, nostalgii, citeva cifre, gasite in Flug revue

Romaero Bucuresti avea 3100 angajati, IAR Brasov, 3600, Aerostar Bacau, 7860, IAR Craiova, 3800 si mai erau citeva mii la CIZ Craiova, INCREST Bucuresti, nu mai vorbim de TAROM si Aviatia Utilitara.

Oare citi mai sunt azi?

20 de comentarii:

  1. Cam 2 mii si ceva la Aerostar, cred. Rezultate financiare bunisoare, perspective cam la fel.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aerostar avea cea mai mare experienta obtinuta cu Yak 52 si reparatia MIGului. Prototipu IAR93 a fost tot la Bacau fabricat.
    Si Brasovu era f. bun, pe vremea lui Silimon, facea avioane utilitare si planoare destul de bine, in plus s-a imbunatatit prin fabricarea elicopterelor.
    Am uitat sa vorbesc si de alte fabrici Aerofina (pt. aparate de bord) sau Turbomecanica, motoare; mai era inca o fabrica de componente turnate, am uitat cum se numeste, cred ca exista si azi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Metav Bucuresti? www.ima-metav.ro

      Ștergere
    2. merci Vali, am intilnit niste baieti de acolo la un congres in München, acum fro 4 ani, mi-au povestit de niste chestii interesante

      Ștergere
    3. :) Chestii interesante? Putem sa le aflam si noi, ca nu mai spunem la nimeni? :)

      Ștergere
    4. Povestea ar fi mai lunga, eram la Materialica in München, http://www.materialica.de/ eram singur, m-am uitat pe lista participantilor, cam asa fac intotdeauna cind sunt la o expo sau un congres, am vazut multe nume romanesti, da nu-i cunosteam, am mers la prinz la masa, acolo am auzit vorbindu-se romaneste, am intrat si eu in vorba cu ei.
      Nu prea erau tentati sa stea si dupa-amiaza, vroiau sa mearga in oras, am reusit sa-i conving pe vro doi, erau niste prezentari interesante. A doua zi am vizitat si expozitia, baietii erau tare timizi, cred ca era prima lor iesire in vest, am discutat mult de partea tehnica, mi-au povestit ca lucreaza la un proiect, o combinatie de Alu turnat cu Fibra de carbon, mi s-a parut f. interesant. Nasoala era ca congresu era in timpu Oktoberfest, oricum ne-am despartit prieteni, dar din pacate nu am tinut legatura.

      Ștergere
    5. iata citeva date concrete, de abia acum vad ca a fost in 2002, ba ce trece timpul!!
      Bimetallic Materials for Special Applications
      A. Buzaianu (Sp), M. Corban, METAV S.A., Bucharest (RO); V.
      Manoliu, I. Dinca, Incas S.A., Bucharest (RO)

      Tot programul http://www.dgm.de/past/2002/materialsweek/images/programme.pdf

      Ștergere
    6. Merci mult pentru detalii, foarte interesante proiectele lor, am mai gasit cateva pe net: www.metav-cd.ro/html/home/Lista%20Lucrari%20-%20Buzaianu.pdf
      Ma intreb insa cine-i utilizatorul final, avand in vedere ca nu prea mai construim dupa proiecte proprii iar, daca e vorba de subansamble, aduc strainii si tehnologia de fabricatie.

      Ștergere
    7. Si se pare ca nu sint singurii care se ocupa de compozite pentru aviatie in Romania: INCAS + ICPE-CA
      http://bulletin.incas.ro/files/adriana_stefan_v2no4_full.pdf

      Ștergere
    8. Si COMOTI: www.evz.ro/detalii/stiri/cum-ajunge-o-mica-piesa-romaneasca-pe-marele-airbus-945677.html

      Ștergere
    9. din pacate nu cunosc nici o firma romaneasca care sa se ocupe serios de compozite. Sunt doar mici incercari. INCAS o cunosc f. bine am lucrat acolo multi ani si mai am legaturi cu fostii colegi. Brasov se pricepea destul de bine pe vremuri, avea chiar si o autoclava, am incercat acum citiva ani sa intru in legatura cu ei, fara succes.

      Si totusi aviatia s-ar potrivi manusa Romaniei, in aviatie nu a intrat robotizarea si automatizarea ca in alte branche, e nevoie de inca multa manopera, in Ro fiind inca ieftina ar fi un mare avantaj.

      Ma rog, se fac pasi mici, mai bine decit nimic, ne ramine mindria romanilor din afara care participa la marile proiecte Boeing, Airbus, Aermachi, Bombardier

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma hartuieste un idiot, tin sa-i spun ca nu ma intereseaza parerea lui si nu am de gind sa intru cu el in conversatie.
    Tin sa mentionez ca postarea cu fabricile de avioane nu are absolut nici o aluzie ideologica comunism vs. capitalism, consider ca e absolut firesc ca economia sa evolueze si anumite branche sa pice iar altele sa infloreasca, s-a intimplat si se va intimpla vesnic, smecheria e ca fiecare sa se prinda la timp si sa se adapteze.
    Inca o remarca, Airbus a construit o fabricuta la Brasov, daca Ro va lua Grippen se vor crea niste locuri de munca in domeniu.
    Si inca o remarca, ind. de aviatie e totusi speciala, peste tot in lume e sustinita de stat, sunt cunoscute exemplele Boeing-Airbus, sau faptu ca NASA e finantata 100% de stat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  6. Neamtule

    Imi place Motto-ul tau "Tuica băută cu măsură e bună în orice cantităţi."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din nefericre e un motto nascut dintr-un mare frust, nu am nici o picatura de tuica in casa. Am descoperit un magazin romanesc in Ingolstadt, m-am repezit in el, am intrebat de pastrama sarata de capra si de tuica, nu aveau nici una nici alta, de altfel "romanca" nu stia romaneste, era sirboaica.

      Ștergere
  7. Am descoperit un comentar bagat la un topic din 2009
    *****************
    Viorica Boghiu Mar 7, 2012 11:27 AM
    Eu care am lucrat in stagiatura la IAR 99 (1980) ma tot gandesc ce fosti colegi sunt in Germania (in afara de Jeni), ca pe cei din Franta ii stiu. Ma ajuta careva?
    *********************
    Nu cunosc decit citiva care lucreaza in Ge da nu sunt stabiliti aici ci doar sezonieri, lucreaza la Airbus. Mai sunt multi stabiliti in Italia, USA, Canada. Vorbesc de cei de la fostu institut INCREST.

    RăspundețiȘtergere
  8. Comentariu a fost bagat la topicu http://la-neamtu-tiganu.blogspot.com/2009/11/sfirleaza-cu-fofeaza.html?showComment=1331148467460#c809915086829240938

    RăspundețiȘtergere
  9. Industria aeronautica romaneasca a mai si fost ajutata sa se prabuseasca .

    RăspundețiȘtergere

comentati