sâmbătă, 23 ianuarie 2016

Hexbachtal

Nu mi-a placut niciodata sa particip la demonstratii, actiuni cetatenesti si nici chiar la greve. De cind sunt in Germania am fost de citeva ori pus in situatii nasoale, eram presat sa particip la proteste. Chiar in firmele unde mi-am cistigat chiflele au fost mai multe asemenea actiuni pe care, cu talentul meu romanesc, am reusit sa le evit, sa ma fofilez, am fost ba in delegatii, ba mi-am luat liber. Nu-mi place sentimentul de turma, mi se face pielea gaina cind se scandeaza, cind se strig lozinci. 
Poate ca port in mine virusul actiunilor "democrat-patriotice" din Romania, dar nici nemtii nu sunt mai prejosi, as zice chiar ca la ei simtul turmei e chiar mai dezvoltat. 

miercuri, 6 ianuarie 2016

M-am hotarit sa devin prost

In postarea precedenta imi exprimasem dorinta de a deveni inteligent. Iata ca de abia am citit cite ceva si simt ca m-am dasteptat in asa masura, incit imi dau seama ca inteligenta nu e o calitate pe care sa ti-o doresti, nu-ti foloseste si nu-ti aduce nimic, din contra. Dorinta mea a fost o mare greseala, am gasit confirmare intr-o carte amuzanta.
Eroul nostru e un anume Antoine, sunt uimit ca un fonfait de francez a putut scrie ceva atit de dragut, care-mi aminteste grav de Alphonse Allais.
Antoine nu prea se descurca in lumea asta, motivul: e prea inteligent. Nu reuseste sa rezolve niste probleme simple:

sâmbătă, 2 ianuarie 2016

Trei Duoamne si ...toate cele. Cronica de carte

Din ciclu dorinte pt. noul an 2016, nu prea am stiut ce sa-mi doresc, de lasat de fumat m-am lasat de multi ani, de slabit am slabit in 2015, am ajuns la 79, asa ca mi-am zis ca daca tot sunt frumos si sanatos nu mi-ar strica sa fiu si inteligent. In ramolismentul meu sa vedeti ce mi-a trecut prin cap! Ca tinar pensionar detin un contingent important de timp liber, mai ales iarna cind e vremea nasoala, si cind mi s-a spart roata la bicicleta si mi-e lene s-o repar, si dupa ce s-a termint nebunia de Stille Nacht, ca am avut casa plina ochi, m-am gindit sa ma apuc si sa ma culturalizez. Zic unii ca acest til il atingi prin citit, cica cititul ar fi… ceva grozav. Dar cu ce sa-ncep culturalizarea? In Germania se publica anual aprox. 90000 de titluri noi, cred ca si-n Romania sunt ca. 15000. Cica o anume Helen Hayes ar fi spus “From your parents you learn love and laughter and how to put one foot before the other. But when books are opened you discover that you have wings.”  Asa ca fly butterfly, fly.

sâmbătă, 19 decembrie 2015

Craciun fericit!

Azi sunt 15°C, soare, nici Craciunul nu mai e ce era odata, in tinerete!

Reluare de anul trecut!

sâmbătă, 12 decembrie 2015

Inceputul sfirsitului

Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.
Winston Churchill

A trecut deja ceva vreme, dar m-am tot codit sa vorbesc despre asta, ma apasa, e ca si cum as suferi de o boala rusinoasa, speram sa-mi treaca, dar nu, nu trece, parca e tot mai rau. Dar sa-ncep cu inceputul, de fapt cu sfirsitul, ca de sfirsit e vorba.

A fost o zi ca oricare alta, ca oricare alta in ultimii 43 de ani, stiam ca se va sfirsi prost, stiam de mult ca se va sfirsi, dar nu vroiam sa cred, era ca iarna, ca prima zapada, stii ca va veni, dar cind vine te surprinde, te ia nepregatit. Am vrut sa plec in tacere dar n-a fost chip, m-am trezit cu multi, au venit chiar cu torturi facute-n casa, a fost simplu, dar, trebuie sa recunosc ca am fost tare emotionat. 

miercuri, 9 decembrie 2015

solutii simple si geniale, azi VW

Cum stie toata lumea ce-i simplu e si genial, desi nu tot ce-i genial e si simplu, sunt lucruri geniale care sunt complicate, cum e aia a lui Einstein pe care n-am inteles-o niciodata. Si daca ma gindesc bine, nici tot ce-i simplu e si genial. Dar ma rog, in definitiv nu conteaza, vreau doar sa spun cit de mindru sunt de inginerii nemti de la VW care au rezolvat problema motoarelor Diesel absolut fantastic, simplu si genial. Solutia imi aminteste puternic de multele degetare gaurite, site intoarse, tot felul de spirale pe care geniul romanesc il aplica in carburatoare, in urma cu peste 30 de ani, la celebrele Dacii, reducind masiv consumul de benzina, mai ales iarna cind nu se circula, dar si vara cind benzina era pe cartela.
Dupa cum se vede din video si din poza de mai jos, pe linga niste modificari de software, se mai introduce un gratar in fata filtrului de aer care zapaceste atit de tare aerul, incit duce la o ardere completa a motorinei si deci emisiunile devin nule.


duminică, 29 noiembrie 2015

Conferinta de mediu de la Paris

Sunt coplesit de stirile care se transmit pe toate canalele, stiri legate de eroismul luptei pt. apararea mediului. Se spune ca la conferinta de la Paris vor participa peste 50.000 de delegati, din toate tarile lumii, citeva mii de ziaristi, se vorbeste de ca. 150.000 de soldati si politisti, care vor asigura securitatea, vor participa toti oamenii politici importanti ai lumii. Vad un consens general, toti, absolut toti, sunt pt. o lume mai curata si mai buna. Unii, mai ambitiosi, vor chiar ca emisiunile de otrava aia de codoi sa devina zero. Nu-nteleg de ce nu se face ceva, odata ce toata lumea e de acord? Unii mai rautaciosi ar putea intreba oare cit codoi s-a consumat ca sa se deplaseze sute de mii de oameni la Paris, din toate colturile lumii, cit codoi e a fost necesar ca acestia sa fie cazati, sa li se dea de mincare? Cite paduri au fost rase pt. a se imprima tonele de documente, flyere, invitatii, ziare?
Cum spuneam, toti, absolut toti sunt de acord, chiar Papa Franziskus a spus ceva despre chestia asta, in Enzyklika Laudato, in Istanbul, in august a aparut o declaratie a islamicilor semnata chiar de Hossein Nasr, Ebrahim Rasool si Din Syamsuddin, budistii, Dalai Lama si Thích Nhất Hạnh, au zis si ei ce buna e natura, Arthur Waskow a initiat o declaratie a celor 425 de Rabini. Cred ca si marele Basescu ar fi spus ceva, desi eu nu am auzit nimic.
Si totusi, de ce nu se face nimic? Si totusi, de ce nu vine nimeni cu solutii, nu cred ca e suficient sa protestezi, cred ca ar trebui cautate si solutii.

marți, 17 noiembrie 2015

Clasamentul avioanelor de lupta in actiune

Locul 1, F-16 (2870)
Primul zbor: 02 Februarie 1974
Construite sau comandate: 4500


marți, 18 august 2015

Aoleo ce ploaie vine de la... Denver

Zborul Delta Flight 1889 de la Boston la Salt Lake City intra intr-un front de furtuna cu grindina. E distrus tot botul si parbrizul, reuseste aterizarea la Denver desi pilotii nu vedeau nimic.